Alla inlägg under september 2011

3.

Av annareserieuropamedreseguiden - 29 september 2011 09:46

Nu var det ett tag sem jag sktrev på bloggen. Har inte gjort någonting på projektarbetet. Eftersom det ska vara färdigt om ett halvår så blir det väldigt lätt att jag gör andra saker och tänker att jag har mycket tid på mig att göra arbetet. Men det skulle vara mycket skönt om jag kom igång.
 Idag hade jag ett möte med ÅbO om mitt projektarbete. Det har fått mig att t6änka en del och jag hoppas att det får mig att sätta igång med arbetet.
 Innan mötet så träffa jag min klasskompis Paola. Jag berättade om mitt arbete och hon berättade då att hon hade gått en kurs om turism. En kvinna från reseföretaget Ving hade varit på den kursen och pratat. Paola sa att hon kunde fråga sin lärare om hon kunde få numret till kvinnan på Ving som hon kunde ge mig så jag kanske kunde intervjua henne. Så jag hoppas att hon får tag på numret!
 Jag ska försöka börja med mitt arbete när jag inte har några andra skolarbeten att göra, för nu prioriterar jag faktiskt dem!

2.

Av annareserieuropamedreseguiden - 15 september 2011 16:25

Det ganska segt med arbetet. Jag har ganska svårt att börja med ett arbete, men sen när jag väl har börjar så går det bra. Så ser även situationen ut nu också.

 Jag har inte gjort de sakerna som jag sa att jag skulle fixa förra veckan (1. Börja med arbetet 2. Komma på frågor m.m.) Det blir så lätt att prioritera andra arbeten eftersom projektarbetet ska vara färdigt vid påsk(!), så det känns så avlägset just nu, men det skulle kännas väldigt skönt om jag kom igång nångon gång.

 Idag "tvingade"  ÅbO oss att komma (han uttryckte så det själv) på en "informations-lektion" om projekarbetet. Fick veta att eftersom jag gör ett mer praktiskt, eller hur man ska se det, projektarbete så behöver min rapport inte vara så lång eftersom häftet/boken som jag ska göra kommer vara själva slutprodukten. Det känns väldigt skönt att veta.

 Apropå häftet/boken! Jag har några vänner som ska göra en riktig bok av sitt projekarbete, men det hade inte jag riktigt tänkt mig att jag vill göra. Men, man kan ju skriva på world så det ser ut som en bok. Man skriver med spalter. Och det tänkte jag göra och sedan när man har skrivit ut arbetet så häftar man ihop det så det blir en liten bok eller häfte, beror på hur man ser det.
 Min projekthandledare (ÅbO) frågade även mig i ett mail om jag hade funderat över hur jag skulle kunna sprida mitt arbete. Men så långt har jag inte riktigt tänkt än. Jag får ta ett steg i taget. Först måste jag börja med arbetet och sen får vi se vad nästa steg är!  

1.

Av annareserieuropamedreseguiden - 5 september 2011 09:32

Hej!
Det här är min blogg om mitt projektarbete som jag ska jobba med under det här året. Min idé är att göra en ”En resguide i Europa – För studenter med en låg budget”. Just så hade jag tänkt döpa mitt arbete till. Jag har tänkt att den ska innehålla tips inför resan och när man är på själva resan.
 Jag är själv van med att resa runt i Europa med en lägre budget så jag har bra erfarenheter tycker jag, så det kommer nog bli ett bra projektarbete med bra information och tips.
 Jag har redan funderat lite hur jag hade tänkt bygga upp mitt arbete och hur jag ska jobba med arbetet stegvist. Det kommer nog dröja någon vecka innan jag börjar med mitt projektarbete. Just nu har jag några idéer som jag funderar på, men jag är inte riktigt säkert med dem.
 Första steget är att jag sak skriva ner massor med saker jag ska kolla upp och söka information om. Sedan när jag har hittat all information så tar jag bort det som jag tycker inte passar in i arbetet. Men det kommer efter ett tag.  Så mitt mål denna vecka är-

  • Att börja med arbetet
  • Skriva ner massor med frågor och sådant som jag ska ha med i arbetet

 Jag tycker det är en bra början och hoppas på att jag kommer igång!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Jag heter Anna Thungström och och jag har just börjat mitt sista år på Carlforsska Gymnasiet. När man går sista året på gymnasiet så innebär det att man ska jobba med ett projektarbete. Och det är just som denna blogg kommer handla om. Min idé är att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards